IES LA PATACONA

LLibre de text 4ESO

Els alumnes que han escollit música en 4t d’ESO usaran el següent llibre. Música Clave C Mc Graw-Hill Education ISBN: 978-84-486-0911-5

Activitat amb l’ONG Askan Wi: Taller de percussió africana.

Aquesta activitat s’ha realitzat els dies 21, 22 i 23 de març en horari de 8 a 14 hores, al gimnàs de l’institut. 1 percussionista i dos ballarins originaris d’Àfrica, en concret Senegal, membres ademés de l’associació “Askan Wi”, han ensenyat i mostrat les possibilitats dels instruments de membranes, especialment del djembé així com el ball africà i la seua fusió amb altres tipus de ball. L’activitat ha estat realitzada per tots els alumnes que estan cursant l’assignatura de música… Continue reading »

Concert del Taller de cant coral i Conjunt Instrumental de l’IES La Patacona.

El passat 21 de desembre de 2015, com és habitual des de fa uns anys, el Departament de Música va oferir una petita audició per celebrar el final de trimestre. L’audició va començar per la intervenció del Conjunt Instrumental, format enguany exclusivament per alumnat de 1r d’ESO, que va interpretar unes danses populars franceses dedicades “in memorian” a les víctimes de l’atemptat de París. A continuació alguns alumnes i alumnes de 1r i 2n d’ESO, van interpretar un popurri de… Continue reading »

Activitat final de curs: Alicia en el pais de les maravelles.

Els narradors El departament de música amb alumnes de 1r, 2n i 4t de la ESO va preparar una activitat sobre el tema de Alicia en el Pais de les Maravelles que incloia tant música como interpretació teatral. El cor d’alumnes va interpretar quatre temes (El rellotges, Ve la nit, Qualsevol nit pot sortir el sol, Tu). La execució de les peces va incloure acompanyament de flautes, piano i bateria, baix i guitarra. Al mateix temps la resta d’alumnes que… Continue reading »

SONS DEL MON

De la mà de SOVINT (http://www.sovint.org/) alguns grups de la ESO han conegut els sons del mon. Introduïnt el taller amb la pregunta: a què sona el món? hem vist com una simfònia de veus i instruments es mesclen en harmonia. Durant el taller hem conegut, hem sentit i hem tocat una centena d’instruments musicals que ens han acostat a diverses parts del mon i ens han ajudat a fer un mapa de la geografia musical. També hem tingut una… Continue reading »

Taller de yembé africà amb la ONG “Askan WI”

Els darrers dies 29 i 30 d’abril el departament de Música ha realitzat un Taller de percussió i dansa africana amb l’ONG “Askan Wi” enfocada a l’alumnat de l’ESO que cursa l’assignatura de Música.

Aquesta activitat ha intentat, d’una banda sensibilitzar l’alumnat sobre les diferents manifestacions musicals i culturals del món (en concret en aquest cas la música ètnica), així com la seva implicació solidària en accions socials; i d’altra banda l’estudi i interpretació de ritmes africans amb la veu, el cos i els instruments de percussió.

L’alumnat ha valorat molt positivament aquesta activitat.

M’ACLAME A TU

A tota la comunitat educativa:
Aquesta setmana comencem les activitats de la Trobada d’escoles en valencià. Com sabeu aquest any es fa un homenatge a V. A. Estellés.

El divendres 19 d’bril, en la Trobada Musical de l’Horta Nord, cantarem una cançó que Ovidi Montllor va fer amb un dels seus poemes: M’aclame a tu.
Aquí us deixe la lletra i un vídeo.
Salutacions.

(Botó dret del ratolí i “Guardar enlace como” per baixar el video.)

Cant Coral: Paff el drac Màgic

Benvolgut alumnat: El proper divendres 19 d’abril, tindrem la Trobada de Música de l’Horta Nord, dins de la setmana d’activitats de les Trobades d’escoles en valencià.
Com anem molt justos de temps aquestes dues setmanes  assajarem tots els dies al pati i dimarts dia 16 d’abril, ens quedarem de 14 a 15 hores.  D’acord?

Paff el drac màgic

Aquí us deixe els àudios de la 1 ª i 2 ª veu d’una de les cançons que interpretarem: “Paff el drac màgic”, amb la finalitat de que us la aprenguau molt bé. També us adjunte la lletra en un altre document. (Atenció tingueu en compte si es tracta de la 1 ª o la 2 ª veu!).

La nostra incondicional amiga Trini Ruiz, ens ha preparat un muntatge plàstic fantàstic que ja us explicaré en els assajos.
Gràcies Trini.
Gràcies a tots.

paff 2 voces – Primera voz [Download]

paff 2 voces – Segunda voz [Download]