Contra el tancament del cicle de FP de electricitat GS.

Educación cierra el único ciclo formativo de FP que se imparte en el IES de Alboraia

Suprime el curso formativo de Electricidad porque sólo hay 4 matriculados aunque no ha finalizado la admisión

Levante-EMV 05.07.2014 | 00:37

v. contreras alboraia La Conselleria de Educación ha ordenado suprimir de cara al próximo ejercicio 2014/15 el primer curso del ciclo superior de FP Sistemas de Electrotécnicos y Automatizados, el único ciclo formativo que imparte el Instituto de Educación Secundaria (IES) público de Alboraia (en la Patacona) desde hace más de una 30 años. El departamento de la consellera María José Català toma esta decisión porque en la fase ordinaria de admisión del alumnado sólo se han matriculado 4 alumnos, cuando el mínimo para mantener un grupo es de 12 estudiantes.
Tal como se ha quejado la Asociación de Madres y Padres de Alumnos (AMPA) en un comunicado, e igual que ha pasado en el IES de Tavernes Blanques con el ciclo superior de Administración y Finanzas, Educación ha tomado la decisión sin esperar a que concluya el período extraordinario de matrícula que comienza el 22 de julio.
Así, los padres alegan que «aún no se ha cerrado el periodo definitivo de matriculación y, además, por la ubicación del Instituto La Patacona es habitual que se produzca un incremento considerable de solicitudes en el periodo extraordinario de matriculación, frente al número de solicitudes en el periodo ordinario». «Este grado se viene impartiendo desde hace más de 30 años y siempre con alumnos suficientes», subraya la AMPA.
También recuerdan los padres que el Electricidad y Electrónica «es el único grado formativo de nivel superior que se imparte en Alboraia y que el de la Patacona es el único en el que se imparten ciclos formativos, pese a tener el municipio 23.263 habitantes».
Por ello, la AMPA solicita que se autorice «de manera inmediata» la matriculación en este ciclo formativo, e incluso que se aumente el aulario «para mejorar e incorporar mayor oferta formativa».

Comunicat de L’AMPA de L’IES LA PATACONA:

Amb el tancament -a meitat del període de matriculació i sense previ avís- d’FP del Grau Superior d’Electricitat en l’IES La Patacona, el professorat, alumnes i AMPAS d’Alboraia estem incrèduls, veient com el nostre municipi de 23.263 habitants ha patit i està patint una discriminació històrica en l’ensenyament públic.

Amb aquesta mesura eliminen el primer curs de la branca d’electricitat del grau superior sense haver acabat per complet el període de matriculació, cosa incomprensible.
Desapareixerà una oferta formativa que ha estat 30 anys funcionant a Alboraia.

Va costar anys que s’instaurara un institut públic a Alboraia i només va ser arran de la desaparició de l’EGB que es van habilitar uns aularis per a impartir l’ESO en La Patacona, a 4 km del nucli de la població, en l’institut d’FP, que va acabar sacrificant la branca d’Administració.
Un institut públic -l’únic en tot el municipi- amb un accés només , el Camí Fons, totalment insegur, en el qual cap corporació municipal des de fa 20 anys ha condicionat ni tan sols una vorera o un carril bici, un camí amb greus i freqüents accidents.
Moltes han sigut les peticions de millores, de la mateixa manera que històrica és la reivindicació de tindre un IES en el casc urbà.

Hi ha dues formes de tancar centres, la més visible és sens dubte tancant la porta, l’altra, -més subtil- és llevar ofertes educatives, desmantellar a poc a poc el que ja existeix i funciona.
Amb sigil es tanca part d’un institut, una escola, de manera unilateral, sense previ avís, en el mes de juliol, amb nocturnitat, premeditació i traïdoria.

Tancar escoles, instituts o més encara la branca de Formació Professional, són contràries al propi discurs polític del govern i amb açò la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports lleva oportunitats, dificulta la creació d’ocupació i complica encara més l’accés al mercat de treball dels nostres joves.

Volem un sistema que garantisca oportunitats, que oferisca diferents alternatives i l’IES La Patacona comptava amb açò.

AMPA IES LA PATACONA.

Comments are closed.