Manifestació per la millora del centre i el camí fondo.

El dijous 27 d’octubre va tenir lloc una manifestació convocada per l’AMPA de  l’IES LA PATACONA que va transcórrer amb normalitat entre el Pont de Moro, un antic pont romà actualment  situat al Passeig d’Aragó d’Alboraia, i la porta de l’IES. Tots el que ens ajuntàrem al Pont del Moro, pares, alumnes, professors i algun amic que es va solidaritzar, caminàrem junts pel Camí Fondo, travessant l’autopista per davall del pont fins la porta de l’institut on es va llegir un manifest.

banner-_mg_0558

_mg_0638L’objectiu era manifestar-se perquè les institucions se n’adonaren d’una vegada de reivindicacions que no són gens noves: la millora de les instal·lacions del centre i l’habilitació per a vianants i bicicletes del Camí Fondo.

Respecte a les instal·lacions, dels vora 30 anys que duu el centre en la ubicació actual, estem funcionant 19 anys amb aules prefabricades, amb un lloguer anual que paga l’administració i que segurament a hores d’ara el cost total ja ha sobrepassat el que costaria un aulari actualment i el que haurien costat tres fa 19 anys. L’edifici principal es mantè amb dignitat, hem tret els espais d’on hem pogut, els hem adequat per poder treballar de la manera més efectiva possible. Però la ocupació dels espais durant tot el temps de funcionament del centre impedeix fer alguns desdoblament de_mg_0632 manera  normal i fa que es done classe en espais que de normal no estan habilitats per a eixa finalitat. Podem citar alguns exemples: La biblioteca està ocupada perquè es dóna classe, per tant si algú vol anar (té assignatures convalidades, ha de fer un treball…) no ho pot fer. En els laboratoris es donen classes de qualsevol assignatura, per tant sempre han d’estar impol·luts i no es pot anar, quan es necessita, a fer pràctiques. Els alumnes de perruqueria s’han vist privats d’un vestidor que tenien per que s’ha hagut d’habilitar un aula. Algunes classes de grups xicotets es donen als departaments, llevant espais de reunió i de treball al professorat… Per altra part respecte als serveis per als alumnes, tenim uns de xics i uns de xiques a la planta baixa de l’edifici principal, que durant els dos períodes de descans es col·lapsen. També hi ha serveis d’alumnes al gimnàs junt als vestuaris, però per raons evidents no es poden obrir a tota hora per a l’ús de l’alumnat.

L’altra reivindicació que també és molt vella és la millora del Camí Fondo. L’accés al centre des del poble està molt limitat perquè el camí és perillós ja que es caracteritza per la seua estretor, l’absència de voreres i per tindre una sèquia descoberta a una banda la major part del camí. Acò fa que siga quasi intransitable per a ciclistes i vianants i que els vehicles a motor hagen d’anar amb cura. Els que passem a diari per este camí segur que hem vists alguna volta un automòbil amb una roda dins la sèquia o pitjor tombat de costat totalment dins.

Ací teniu algunes fotos de la manifestació, no ens posàrem a comptar manifestants però, tenint en compte els que formem la comunitat educativa de l’IES LA PATACONA, si hem de dir hi havia molta gent.