Unitat didàctica “PORTADOR DE TEXT”

Des de l’aula de Pedagogia Terapèutica (PT) hem volgut donar una utilitat explícita a aquest portador de text que ens arriba cada trimestre de l’ajuntament d’Alboraia.

En aquesta aula treballem de forma sistemàtica la comprensió lectora com element fonamental de les àrees instrumentals de Llengua (tant en Valencià com en Castellà).

A partir d’aquest document -tríptic de la programació d’activitats AGENDA CULTURAL ALBORAIA- hem realitzat diferents activitats adreçades a prendre consciència tant de la letura i la seua comprensió; així com afavorir el coneixement i possible participació en activitats culturals que el poble ofereix als seus habitants.

Tenint en compte com està estructurat el document, l’oferta cultural en té diferents vessants: teatre, música, exposicions i cinema. A l’aula de PT hem llegit els diferents texts i els alumnes els han rescrit per parelles en format word (veure document 2).

Tot seguit hem eliminat de cada lectura paraules amb certa dificultat ortogràfica (deu paraules per lectura) per tal que amb el document davant el completen (veure document 3).

També s’ha treballat la comprensió lectora dels difernets texts, per mitjà de preguntes elaborades tant pel professor com pels alumnes. Entre ells han fet l’autocorrecció de les mateixes (veure document 4). A més, amb la inestimable col·laboració de l’alumne de Pràctiques Pepe Comos, hem creat un jocs de preguntes en l’aplicació anomenada KAHOOT, sota el títol AGENDA CULTURAL ALBORAIA, on els alumnes han pogut jugar on line en els ordinadors de l’aula. El joc consisteix en formular una pregunta del contingut de l’Agenda Cultural i triar una de les quatre opcions. Es valora l’encert i la velocitat en la resposta.

Ja per a finalitzar es va realitzar una sopa de lletres en la web kokolikoko.com amb els títols de diferents representacions (document 5).

Espere que el treball realitzat a més de difondre l’oferta cultural del poble d’Alboraia contribuisca a millorar les competències lingüístiques el llengua valencianes dels alumnes del nostre centre.

BIENVENIDOS

Bienvenidos a la página del aula de educación Compensatoria del IES La Patacona de Alboraya.

Este es un espacio donde podemos compartir comentarios, a la vez que lo utilizamos como herramienta para realizar actividades de refuerzo y/o ampliación.

Un saludo.

JUANJO